MF: Náklady na loterii k EET do konce roku budou asi 34 mil. Kč

20.03.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 20. března (ČTK) - Náklady na účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET) bez započtení výher by do konce letošního roku měly činit zhruba 34 milionů korun. Vyplývá to z informací zveřejněných ministerstvem financí (MF). Loterii spustilo MF loni 1. listopadu, slosování se koná každý 15. kalendářní den v měsíci. Ročně plánuje MF vyplatit výhry za 64,8 milionu korun.

Z materiálu vyplývá, že letos je na propagaci loterie určeno zhruba 14 milionů korun. MF plánuje od května do konce roku utratit osm milionů korun za informační kampaň v televizi a pět milionů korun za kampaň v rozhlasu. Loni od konce září do letošního března kampaň v rozhlase stála 3,2 milionu korun.

Slosování loterie se koná každý 15. kalendářní den v měsíci. První výhra je milion korun, druhá automobil za zhruba 400.000 Kč, třetí 300.000 Kč, čtvrtá 200.000 Kč a pátá 100.000 korun. Dále mohou lidé získat 20 výher po 20.000 Kč, 1000 výher po jednom tisíci Kč a 20.000 výher po stokoruně.

Ministerstvo si od loterie slibuje větší motivaci zákazníků k přebírání účtenek vydaných v EET, jehož efektivita by se tím měla zvýšit. Zájemci mohou registrovat účtenky prostřednictvím formuláře na www.uctenkovka.cz nebo pomocí mobilní aplikace Účtenkovka. Opozice je k zavedení loterie skeptická.

EET zatím platí pro hotely a restaurace a maloobchodní a velkoobchodní firmy. Do účtenkové loterie tak je možné zaregistrovat jen jejich účtenky. Za prvních pět slosování bylo do Účtenkovky zaregistrováno 79,9 milionu účtenek a celkově se zapojilo 777.864 hráčů. V pátém kole Účtenkovky zaregistrovalo 422.793 aktivních hráčů celkem 15,5 milionu účtenek, z nichž do slosování bylo zařazeno 13,6 milionu.

Vynaložené i plánované náklady souvisejících s Účtenkovou loterií:

Fixní náklady: Komplexní zajištění provozu Dodavatel: Wincor Nixdorf 12,393.420 Kč /rok Výhry 64,800.000 Kč/rok

Variabilní náklady:

Očekávané náklady max. 1,2 - 1,8 mil. Kč/rok

(notifikace o výhře, změně registrace - pouze pokud hráč neuvede e-mail) 0,62 Kč/SMS Převod výhry na platební účet výherce 1,67 Kč/převod

Marketing a PR 2017:

Informační kampaň v rozhlase (25. září 2017 - 31. března 2018) Dodavatel: Radio United Broadcasting s.r.o. 3,200.699 Kč Výroba videospotů (instruktážní a propagační videa) a grafických posterů (plakáty, letáčky) (září 2017- září 2018) Dodavatel: Fox Hunter s.r.o 1,470.000 Kč Branding a výroba propagačních předmětů Dodavatel: ADAPT Prints.r.o. 450.000 Kč Roadshow v nákupních centrech - (10 celodenních setkání včetně rezervace pronájmu prostor v obchodních centrech - říjen 2017) Dodavatel: Fox Hunter s.r.o 480.000 Kč CELKEM 5,600.699 Kč

Marketing a PR 2018:

Roadshow v nákupních centrech (12 celodenních setkání včetně rezervace pronájmu prostor v obchodních centrech - březen 2018) Dodavatel: Fox Hunter s.r.o 430.000 Kč (květen 2018 - prosinec 2018) Informační kampaň v televizi

Dodavatel: Dle výsledku výběrového řízení

8,000.000 Kč (květen 2018 - prosinec 2018) Informační kampaň v rozhlase

Dodavatel: Dle výsledku výběrového řízení

5,000.000 Kč Výroba a produkce reklamního spotu pro TV

Dodavatel: Dle výsledku výběrového řízení

500.000 Kč On-line reklama - placená propagace na Facebooku

(duben 2018) Dodavatel: Facebook

200.000 Kč

Zdroj: MF

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK