Pravomoci VCA po přechodném období po brexitu, které skončí v prosinci 2020, zatím zůstávají nejisté a je pravděpodobné, že budou stanovené až v konečné dohodě, o které se bude rozhodovat na podzim.
Schvalovací proces pro auta může trvat roky a náklady mohou být značné. Mnoho automobilek, které nevyrábějí auta v Británii, jako Škoda, si vybralo v minulých letech VCA díky jejím odborným znalostem.
Typická britská značka Aston Martin, známá jako oblíbená značka Jamese Bonda, tento měsíc agentuře Reuters řekla, že nemá jinou možnost než přestat používat VCA pro své nejnovější modely. Škoda má podobný přístup.
Škoda použila VCA pro všechny své poslední modely vyjma modelů Karoq, Kodiaq a Citigo. Nyní bude používat certifikaci českého ministerstva dopravy.
Ztráta automobilek může být velkou ranou pro VCA, jak kvůli financím, tak kvůli prestiži, upozornila agentura Reuters.