Třetí největší ruské letiště, které mimo jiné využívá pro oficiální cesty vláda, loni odbavilo 18 milionů cestujících. Podíl 74,9 procenta na něm má ruský podnikatel Vitalij Vancev se svými partnery. Baker nesdělil, zda je jeho obchodním partnerem právě Vancev. List Financial Times nicméně podotýká, že ruský úřad pro správu státního majetku uvedl, že nemá v úmyslu svých 25 procent privatizovat.
Hospodaření aerolinek výrazně zasáhla dopravní a obchodní blokáda, kterou na Katar uvalila Saúdská Arábie, Egypt, Bahrajn a Spojené arabské emiráty na počátku loňského června. Kvůli údajné podpoře terorismu přerušily se zemí diplomatické styky. Qatar Airways naráz ztratily 18 destinací. Přešly však do ofenzivy a koupily podíly v hongkongských aerolinkách Cathay Pacific a italských Meridiana. Katarský emír šajch Tamim bin Hamad Sání dnes přijel do Moskvy na bilaterální jednání s prezidentem Vladimirem Putinem.
Katar se v Rusku v posledních letech finančně dosti angažoval, jeho státní investiční fond QIA v roce 2016 kapitálově vstoupil do petrohradského letiště a byl hlavním členem konsorcia, které koupilo 19,5procentní podíl na státní ropné společnosti Rosněfť. Později se konsorcium dohodlo na prodeji 14 procent Rosněfti čínskému konglomerátu CEFC. V souvislosti se zadržením šéfa CEFC a poradce českého prezidenta Miloše Zemana Jie Ťien-minga je však obchod za 9,1 miliardy dolarů (zhruba 188 miliard Kč) pozastaven.