\"FTC bere velmi vážně nedávné zprávy z tisku, které vyvolávají značné obavy ohledně praktik Facebooku v oblasti ochrany soukromí. Dnes FTC potvrzuje, že provádí otevřené neveřejné vyšetřování těchto praktik,\" uvedl úřadující ředitel úřadu pro ochranu spotřebitelů v rámci FTC Tom Pahl v prohlášení. FTC zřídka potvrzuje vyšetřování před oficiálním podáním stížnosti. Výjimkou jsou případy významného veřejného zájmu.
Média již minulý týden s odvoláním na zdroje informovala, že FTC zkoumá, zda Facebook neporušil soudní smír z roku 2011 týkající se jeho praktik při ochraně osobních údajů. Pokud FTC zjistí, že Facebook porušil podmínky dohody, může mu udělit pokutu v řádu tisíců dolarů za každý den, kdy firma dohodu porušila. Celková částka by mohla dosáhnout miliard dolarů.
Facebook dnes v prohlášení uvedl, že společnost je pevně odhodlaná chránit informace o lidech a vítá příležitost odpovědět na otázky FTC.
Akcie Facebooku v reakci na oznámení vyšetřování FTC prudce klesají. Minulý týden akcie firmy oslabily o 13 procent. To byl nejhorší týdenní výkon od července 2012, což bylo zhruba dva měsíce poté, co Facebook vstoupil na burzu.
Prezident německého kartelového úřadu dnes listu Tagesspiegel řekl, že jeho úřad vyšetřuje, jak Facebook sbírá data od partnerských stránek. Upozornil, že uživatelé převážně neví, kolik informací získá sociální síť, když navštíví stránky třetích stran integrovaných s Facebookem.
Průzkumy veřejného mínění zveřejněné o víkendu v USA a Německu naznačují rostoucí nedůvěru lidí ve Facebook. Méně než polovina Američanů věří tomu, že Facebook dodržuje zákony USA o ochraně soukromí, vyplývá z průzkumu Reuters/Ipsos. Průzkum německého listu Bild am Sonntag pak ukázal, že 60 procent Němců se obává, že Facebook a další sociální sítě mají negativní dopad na demokracii.
Facebook dostala do problémů zpráva z tohoto měsíce, podle které analytická společnost Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016. Šéf Facebooku Mark Zuckerberg minulý týden přiznal, že firma chybovala. Omluvil se uživatelům a slíbil zvýšit kontrolu přístupu internetových vývojářských firem k uživatelským datům.