\"S takovou úrovní emisí tato auta nejsou jen \'špinavá\', nesplňují normy, aby mohla legálně jezdit po silnicích v USA. Nikdo by je nekupoval,\" prohlásil právní zástupce Steve Berman, který vede obdobné spory proti firmám Ford Motor Co., Mercedes-Benz, Fiat Chrysler Automobile NV, General Motors Co. a Volkswagen.
Německá společnost zpočátku unikala rozsáhlému vyšetřování, které zaplavilo automobilový průmysl poté, co se Volkswagen v roce 2015 přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Později ale firma BMW oznámila, že v téměř 12.000 jejích autech byl chybně instalován software, který při testech uměle snižoval emise. Minulý týden vyšetřovatelé prohledali její sídlo v Mnichově a její závod v rakouském Steyru, kde kontrolovali sedany řady 7 a 5.
BMW trvá na tom, že při instalaci špatného softwaru šlo o omyl a ne o cílenou manipulaci. Podle žaloby amerických řidičů ale automobilka věděla přesně, co dělá, a společně s partnerem Bosch našla cestu, jak zfalšovat emisní testy a podvést řidiče. BMW obviňují z vydírání a korupce, podvodů a nespravedlivých konkurenčních praktik ve všech 50 státech.