Výrobce textilií pro auta Borgers investoval na Rokycansku 6 mld.

04.04.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Hrádek (Rokycansko) 4. dubna (ČTK) - Společnost Borgers CS, výrobce textilií a výlisků pro osobní automobily, investovala dosud na Rokycansku přes 5,5 miliardy korun. Příští rok postaví ve Volduchách logistickou halu za více než 300 milionů korun. Podnik s téměř 3000 zaměstnanci, který má ještě závody v nedalekých Rokycanech, Hrádku a ve Stupně, loni utržil přes 6,6 miliardy korun, což je za posledních pět let nárůst o 40 procent, řekl ČTK Lubor Šabacký, jednatel firmy, která je dlouhodobě největším zaměstnavatelem na Rokycansku.

Mateřský Borgers SE & Co. z německého Bocholtu loni rozhodl, že výroba v českých závodech bude do roku 2020 silně automatizována. \"Robotizací bude snižován stav agenturních pracovníků, kteří nejsou k dispozici,\" uvedl Šabacký. První robotická zařízení nejnovější generace jsou v Rokycanech. také ve Volduchách už je nová linka na výrobu netkaných textilií za více než 300 milionů Kč. Se schopností zpracovat 1,5 tuny materiálu za hodinu patří mezi nejmodernější v Evropě.

Razantní nárůst obratu z 4,7 miliardy korun v roce 2012 si podle jednatele vyžádal vysoké nároky na výrobní a skladovací prostory. \"Denně nyní vyrábíme přes 200.000 dílů textilního obložení pro osobní automobily, které naplní přes 110 kamionů,\" uvedl. Sklady v závodech musely ustoupit výrobě pro BMW a Mercedes. V roce 2014 si musela firma pronajmout externí sklady v Prologis Parku ve Štěnovicích u Plzně, kam převáží hotové výrobky ze všech závodů a odtud je expeduje zákazníkům.

Nová hala má být zprovozněná od začátku roku 2020. Ve Volduchách už firma instalovala novou výrobní linku na netkané textilie za více než 300 milionů Kč. Může zpracovat až 1,5 tuny materiálu za hodinu a patří k nejmodernějším v Evropě. K hale postaví samostatnou silnici s odstavnými místy pro kamiony. Tím výrazně zlepší současnou situaci, kdy tam čekající kamiony často komplikují místní provoz.

Automatizaci a robotizaci má podle jednatel podpořit také významné zjednodušení logistických toků. Cílem je, aby všechny výrobní závody mohly expedovat zboží přímo zákazníkům a výrobky nemusely být překládány ve Štěnovicích. \"Ve finále dojde k optimalizaci počtu kamionů ve všech dotčených destinacích a s ohledem na současně plánované snížení výroby i k jeho postupné redukci,\" dodal Šabacký.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK