Na okraji Plzně začala přestavba domažlické trati za 1,1 mld. Kč

04.04.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Plzeň 4. dubna (ČTK) - V plzeňské části Skvrňany začala 1,5roční přestavba domažlické železniční trati a přilehlé hlavní silnice za 1,085 miliardy korun. Jde o třetí etapu modernizace plzeňského uzlu, která si do roku 2023 vyžádá 6,5 miliardy Kč a nyní je za polovinou. U zastávky Plzeň-Skvrňany vznikne nová dvojkolejná železniční trať, v Domažlické ulici pak přeložka silnice I/26 (Plzeň-Domažlice-Německo) mimo obytnou zónu, řekl dnes Mojmír Nejezchleb, náměstek ředitele investorské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Evropský fond CEF podpoří projekt více než 70 procenty způsobilých nákladů.

\"Takzvaný přesmyk domažlické trati je kombinací modernizace, rekonstrukce a rozšíření stávající dopravní infrastruktury, a to jak železniční, tak silniční,\" uvedl Nejezchleb. Dodal, že nejsložitější bude estakáda, tedy mimoúrovňové křížení domažlické trati s vozovkou. Silnice nad Domažlice povede nad železnicí.

Jde o 2,5 kilometru dlouhý úsek. Podle Davida Sichrovského ze sdružení Swietelsky, bude nejnáročnější přestavba přesmyku. kde se v jednom místě ve třech výškových úrovních zrekonstruují tři tratě a tři mosty bez přerušení provozu během většiny prací. Ty skončí na podzim 2019, ale nová přeložka silnice na Domažlice s nadjezdem bude zprovozněná ještě letos. Součástí projektu, na němž SŽDC spolupracuje s městem Plzní, budou kromě výstavby nové silnice ještě rekonstrukce ulic Na Pile, Na Výspě a Domažlické i úprava Břeňkovy ulice.

Podle SŽDC by práce na nejdůležitější železniční křižovatce v regionu měly být hotové v říjnu 2019. Už loni na podzim se provedly demolice budov a vykácení stromů a křovin za 20 milionů Kč.

Modernizace přesmyku umožní rychlejší průjezd vlaků Plzní. Na konec stavby navíc v příštích letech naváže připravovaná modernizace koridoru Plzeň - Domažlice - státní hranice, která zásadně urychlí osobní i nákladní dopravu z Prahy přes Plzeň do Mnichova. Všech pět etap už se podle Nejezchleba projektuje.

Práce na dnes zahájené etapě zastavily na tři měsíce, do 30. května, provoz vlaků z Plzně do Domažlic. \"Nahradili jsme všechny regionální vlaky v úseku Plzeň - Vejprnice a dálkovou dopravu v úseku Rokycany - Nýřany. Využíváme dálniční obchvat Plzně a tím pádem stíháme jízdní doby,\" uvedl obchodní ředitel Českých drah v Plzni Vladimír Kostelný. Výluka v úseku bude ještě deset dní v září 2018.

Železniční stanice Plzeň patří mezi významné uzly v Česku. Ústí do něj šest tratí regionálního, celostátního i evropského významu. Tratě směrem od Prahy do Chebu, do Domažlic a také do Českých Budějovic jsou součástí evropské železniční sítě TEN-T. Ve směru z Prahy do Chebu je uzel součástí III. tranzitního železničního koridoru, který protíná ČR od slovenských hranic přes Ostravu, Olomouc, Pardubice a Prahu až k hranici s Německem v Chebu. Do uzlu ústí ještě tratě z Klatov a Žatce.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK