Stát každoročně rozděluje dotace mezi jednotlivé kraje podle délky krajem spravovaných silnic. Čtyři miliardy korun, jejichž vyčlenění projednala v závěru března vláda, jsou složeny z vládních úspor ministerstev, jednu miliardu poskytne SFDI.
Mezi podmínkami získání dotace je kromě odstraňování billboardů i povinnost krajů koordinovat své harmonogramy oprav se správci cest, zejména s Ředitelstvím silnic a dálnic. Stát tak chce předejít dopravním komplikacím a případným souběhům s opravami na dálnicích a silnicích 1. třídy. K tomu slouží speciální portál, kam se vkládají informace o plánovaných rekonstrukcích.
Péče o silnice nižších třída a hospodaření s nimi je podle zákona svěřeno krajům, zatímco stát se stará o dálnice a silnice prvních tříd. Kraje získávají peníze na obnovu svých silnic primárně z rozpočtového určení daní a k opravám může využívat také peníze z evropských fondů. V posledních letech poskytuje stát krajům na opravy dodatečnou podporu ze státního rozpočtu. Loni uvolnil stát za tímto účelem 3,4 miliardy korun, za poslední čtyři roky to bylo celkem 11 miliard korun.