\"Těší mě, že i přes složitou situaci na českém a slovenském stavebním trhu se nám daří. Rentabilita tržeb, tedy podíl zisku před zdaněním na tržbách, se pohybovala na úrovni 5,3 procenta,\" uvedl předseda představenstva společnosti Martin Borovka. V roce 2016 dosáhla rentabilita tržeb 4,9 procenta. Letos chce podle Borovky firma investovat téměř 600 milionů korun, především do moderního vybavení a rozvoje zaměstnanců.
České stavebnictví loni meziročně vzrostlo o 3,3 procenta, když hlavním tahounem bylo pozemní stavitelství. Inženýrské stavitelství, které tvoří velkou většinu výkonů Eurovie, však o 4,1 procenta kleslo. Na silnice a místní komunikace loni připadalo 65 procent celkového objemu prací firmy, 13 procent patřilo železnicím a tramvajovým tratím, dalších 13 procent mostním stavbám.
V minulém roce Eurovia CS dokončila několik větších projektů. Jednalo se například o dálniční úsek D3 mezi Borkem a Úsilným, nebo část dálnice D11 mezi Osičkami a Hradcem Králové. \"Dále jsme například rekonstruovali tramvajové trati v historické části Olomouce, dále v Liberci nebo v Praze v Klapkově ulici. Na Slovensku jsme dokončili úsek dálnice D3 u Žiliny, jejíž součástí je estakáda přes Hriňovskou přehradu,\" doplnil Borovka.
Eurovia na konci loňského roku zaměstnávala 2901 lidí, meziročně o 2,5 procenta více. Vlastníkem firmy je od roku 2006 francouzská Eurovia, která patří do světového koncernu Vinci. Firma vlastní rovněž 30 lomů, 25 obaloven, tři pískovny a jeden recyklační dvůr. V lomech loni vytěžila 8,5 milionu tun kameniva, meziročně o 7,5 procenta více.