V rámci tendru konsorcium nabídlo pro výběr mýta satelitní technologii (GNSS). K určování polohy vozidel bude využit systém identifikace GPS s možností rozšíření o evropský systém GALILEO. Pro účely kontroly pak bude využita nynější mikrovlnná technologie na kontrolních branách.
\"Konsorcium obou společností je po vyřešení námitek, které u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže vznesl dosavadní provozovatel společnost Kapsch, připraveno k okamžitému podpisu příslušných smluv tak, aby nový systém byl plně funkční k 1. lednu 2020,\" uvedl mluvčí konsorcia Miroslav Beneš.
Společnost CzechToll je v konsorciu strategickým partnerem a její účast je součástí strategie investiční skupiny PPF v oblasti telekomunikační infrastruktury. Firma SkyToll, která provozuje mýtný systém na Slovensku, je dodavatelem technického řešení.
Ministerstvo vybralo vítěze na základě doporučení komise, která hodnotila čtyři nabídky. Tendru se zúčastnil ještě dosavadní provozovatel mýtného systému Kapsch, maďarský National Toll Payment Services a německá firma T-Systems. Smlouvu s dodavatelem by stát mohl uzavřít na podzim. Celkem by měl systém během deseti let vybrat 140 až 150 miliard Kč.
Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Celkem se výběr mýta vyšplhal na zhruba 90 miliard korun. Náklady na provoz systému činí přibližně 15 procent z celkové vybrané částky. Nový systém by měl být levnější.