Budovaný úsek navazuje u dálnice D5 na hotovou trasu od Nové Hospody a zhruba sleduje současnou komunikaci skrz les, přes pole, obchází obec Bezděkov a opět se přiklání k současné komunikaci a navazuje na první část stavby, která byla dokončena už v roce 2011. \"Vzhledem k podstatnému, téměř trojnásobnému nárůstu dopravy po zprovoznění dálnice D5 je nezbytné současné silniční spojení nahradit novou kapacitní komunikací,\" uvedl Kroupa. Podle něj po silnici denně projede 6180 aut, z toho 1400 kamionů. Při předchozím sčítání před pěti lety byl provoz na této silnici asi o 14 procent nižší.
ŘSD podle Kroupy postupně konsoliduje celou silnici I/27. Už v září 2011 byla otevřena první část z Kočova do Janova v délce 4,13 kilometru za 778 milionů Kč. V říjnu 2003 otevřelo ŘSD na trase z Plané na Tachovsku k D5 obchvat Brodu nad Tichou a o čtyři roky později obchvat Plané. Před měsícem začala na Chebsku stavba obchvatu Drmoulu a Trstěnic. Téměř pět kilometrů silnice bude stát 376 milionů korun bez DPH. Celkem stavba zahrnuje devět mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky.
Nově budovaný úsek na Tachovsku je podle ředitele plzeňské ŘSD Zdeňka Kuťáka poslední stavbou potřebnou pro sjednocení trasy silnice I/21 na území Plzeňského kraje od D5 k Plané. \"Trasa je navržena v nejširší dvoupruhové kategorii. Je 2,9 kilometrů dlouhá, zahrnuje pět propustků a jeden mostní objekt. Podstatně zlepší směrové i výškové vedení silnice, odstraní ostrý oblouk, kde často docházelo k nehodám,\" dodal. Cena 147 milionů je podle Kroupy oproti projektovým předpokladům nižší téměř o 40 procent.