Důvodů zlepšení loňských hospodářských výsledků je podle Horáka několik. Uvedl, že pokračoval mimo jiné růst tržeb produktů vlastní značky nebo rozvoj zákaznického programu, který společnost realizuje pomocí věrnostních karet. Aktuálně je do něj registrováno 2,8 milionu zákazníků, o 300.000 více než před rokem, sdělil.
\"Dařilo se nám také v e-shopu, který více než zdvojnásobil tržby na více než 400 milionů korun nebo v rozvíjejícím se konceptu dermocenter,\" uvedl Horák. Takzvaná dermocentra, ve kterých firma nabízí poradenství, produkty zaměřené na péči o pleť a diagnostiku pleti, má nyní Dr.Max v 75 lékárnách, do příštího roku je chce mít na 100 místech.
Dr.Max měl celkově na konci loňského roku v Česku 423 poboček, meziročně o 26 více. Dvojkou na tuzemském trhu je síť Benu, která loni otevřela 200. pobočku.
Horák doplnil, že na loňské tržby Dr.Maxe měl pozitivní dopad i prodej volně dostupných léků. Jejich podíl na celkových prodejích činí podle něj v lékárnách sítě zhruba 40 procent, dvojnásobek proti většině trhu. Zhruba pětinu z toho tvoří produkty prodávané pod vlastní značkou řetězce.
Pod vlastní značkou prodává firma mimo jiné potravinové doplňky, kosmetiku, ale i některé zdravotnické prostředky jako třeba náplasti. Růst obratu zaznamenaly lékárny rovněž v oblasti veterinárních přípravků, dodal ředitel. Za přípravky pro zvířata loni firma v Česku utržila 78 milionů korun, meziročně o 14 procent více.
Dr.Max otevřel loni v ČR přes 30 lékáren, uzavřel jich šest, z toho jednu výdejnu léků. \"Z těch šesti jsme čtyři zavřeli v obchodních centrech,\" řekl Horák. Uvedl, že je reálné, že přes 20 nových poboček otevře firma v tuzemsku i letos. \"Já vždy říkám, že se lékárna vyplatí v každé obci nebo městě, které má alespoň 3000, respektive 3500 obyvatel,\" podotkl Horák.
Dodal, že do zařízení nových lékáren a přestavby starších investoval Dr.Max v Česku loni podobně jako předloni 150 milionů korun bez započtení ceny akvizic, kterou společnost nesděluje. V současnosti firma v ČR zaměstnává přes 3000 lidí.
Holding Dr.Max má lékárny také na Slovensku, v Polsku, v Srbsku a dokončuje vstup na rumunský trh. Skupina plánuje rozvoj také v Itálii, kde koupila několik jednotlivých lékáren. Tržby celého holdingu překročily loni podle Horáka potřetí za sebou miliardu eur.