Tunel bude 200 metrů dlouhý, vznikne dvouúrovňová křižovatka ulic Nádražní a Průmyslová, stavba by měla začít zkraje roku 2020. Náklady na územní řízení odhadl náměstek primátora František Konečný (ANO) na deset milionů Kč. Stavbu bude podle něj muset zaplatit Státní fond dopravní infrastruktury. Město má zpracovanou studii, v nejbližších týdnech vypíše výběrové řízení na zpracování projektové dokumentace pro územní řízení.
\"Tunel pod nádražím je velice důležitý z hlediska příjezdu dálničního přivaděče do centra města,\" řekl ČTK Konečný. Od D3 lze ze čtvrti Suché Vrbné projet do centra jen pod viaduktem, který je nyní dopravně velmi zatížený, a po dokončení dálničního obchvatu by byly ještě větší dopravní zácpy. Stavba, jak řekl Konečný, přinese velká dopravní omezení: kvůli tomu, že křižovatka bude dvouúrovňová, zahrnou práce i rozsáhlé výkopy.
Spodní úroveň křižovatky obsáhne i rampy, po nichž se bude vjíždět do tunelu, v němž budou čtyři pruhy. Tunel vyústí v místě nynější křižovatky u sběrného dvora, který zanikne, město pro něj bude hledat nové místo.
Podle Konečného se musí tunel zprovoznit společně s dálničním obchvatem. Nyní běží druhé kolo výběrového řízení na stavbu obchvatu. Jde o úseky Úsilné - Hodějovice dlouhý 7,1 kilometru a úsek Hodějovice - Dolní Třebonín dlouhý 12,5 kilometru. Uchazečů je 15 na každý úsek, ve velké míře jsou ze zahraničí. \"Počítáme s tím, že bychom na podzim mohli stavbu zahájit,\" řekl Studecký. Obchvat by měl být hotový do roku 2021.