Elektřina on-line. Umíte si přes internet vyřídit snížení záloh?

23.04.2018 | , Finance.cz
BYDLENÍ


perex-img Zdroj: Shutterstock

Většina velkých i malých dodavatelů provozuje zákaznické portály. Lidé si na nich mohou on-line zkontrolovat zaslané zálohy, nahlásit samoodečet nebo podat reklamaci. Umíte je používat? A co radí samotní dodavatelé?

Webové kanceláře nebo on-line portály dodavatelé zaváděli nejdříve jako bonusy. Dnes jsou už běžnou záležitostí. Lidé tak nemusí kvůli změně záloh volat na zákaznickou linku nebo si zajít na pobočku. Stačí se přihlásit do účtu a zadat požadavek on-line.

„Webová kancelář je příjemným bonusem pro zákazníky, kteří chtějí mít přístup ke svému účtu kdykoli. Výhodou je, že mají všechny informace a dokumenty na jednom místě,“ říká Hana Novotná, tisková mluvčí Bohemia Energy.

Přes zákaznický portál odběratelé vidí údaje o svém odběrném místě, mají přístup ke všem vystaveným fakturám i aktuálním ceníkům. Připravené tady jsou i formuláře, jejichž prostřednictvím mohou lidé zadávat požadavky, například na změnu záloh, zasílat reklamace nebo si zvolit různé způsoby hrazení záloh.

Lidé se portály učí používat

Většina oslovených dodavatelů se shoduje, že obliba on-line zákaznických portálů roste. Lidé se je učí používat, postupně přibývá požadavků, které si zákazníci vyřizují přes internet. Například největší dodavatel elektřiny v České republice, společnost ČEZ, v loňském roce evidoval 279 839 vyřízených požadavků.

„Webový portál umožňuje kompletní správu účtu za energie. Zákazník může pohodlně z domova zařídit například přepis odběrného místa nebo změnu adresy. Změnit lze i způsob placení záloh. Lidé si také mohou snadno zažádat o vrácení přeplatku,“ konstatuje Alice Horáková, tisková mluvčí společnosti ČEZ.

V aplikaci má zákazník přehled nejen o svých platbách a fakturách, ale také o plánovaných odstávkách. Podobné služby nabízí prostřednictvím svých webových stránek i další dodavatelé.

„Na našem zákaznickém portálu lidé vidí stav a průběh své spotřeby. Pomocí platební brány mohou jednoduše uhradit zálohy za energie,“ dodává Petr Vaculík ze společnosti E.ON. "Připraveny jsou zde také kontaktní formuláře na vyřízení různých požadavků."

(foto: Shutterstock)

On-line zpracování je rychlejší

Mezi nejčastější požadavky, které lidé přes web vyřizují, patří podle Hany Novotné zadání samoodečtu, změna způsobu úhrady záloh, změna výše záloh za energie, nahlášení změny kontaktních údajů nebo volba nového způsobu zasílání záloh a faktur.

To potvrzuje i Jan Palaščák ze společnosti Amper Market. „Náš zákaznický portál klienti využívají zejména ke sledování a stahování vystavených dokladů, ke sledování evidovaných úhrad a k hlášení samoodečtů,“ uvádí. Velkoodběratelům, jichž má společnost kolem 1 500, portál slouží také k hlášení měsíční rezervované kapacity, což je pro tento typ zákazníků klíčová služba.

Zpracování požadavků zadaných přes on-line portály má podle dodavatelů dvě hlavní výhody: je rychlejší a lidé mají zároveň přehled, co a kdy bylo vyřízeno. „Obecné požadavky jsou zpracované automaticky. Specifické požadavky vyřizujeme individuálně,“ uzavírá Hana Novotná.


Štítky:

Autor článku

Jana Poncarová

Jana Poncarová  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 4.5
Hlasováno: 4 krát

Články ze sekce: BYDLENÍ