Ředitel městské firmy Brněnské komunikace Luděk Borový řekl, že některé technologie jako výtah nebo větrání garáží bude možné dokončit až při výstavbě sálu. \"Proto počkáme na hrubou stavbu sálu, abychom mohli dokončit garáže. Zatím v nich tedy nebude možné parkovat,\" vysvětlil.
Stavba garáží za čtvrt miliardy je první etapou, druhou bude stavba koncertní síně za 1,3 miliardy korun. Na garážích se začalo pracovat v roce 2015, kdy byl poklepán základní stavební kámen, a následoval zhruba roční archeologický průzkum. Podle Hollana bude stavba sálu poměrně rychlá s ohledem na to, že archeologický průzkum je hotový. Práce odhaduje zhruba na dva roky.
Brno ale nejdřív musí vyřešit financování. V rozpočtu na projekt vymezilo 600 milionů korun, stejnou částku má dát stát a zbylých 100 milionů dá Jihomoravský kraj. Brno, kraj i stát uzavřely memorandum o financování už v roce 2016, zatím se ale nepodařilo peníze od státu vyčlenit. Hollan o tom chce jednat se zástupci vlády, která přijede do Jihomoravského kraje počátkem května. Koncertní sál bude zázemím pro Filharmonii Brno.