Diagnostiku si silničáři udělali kvůli tomu, aby zjistili, zda je mostní konstrukce schopná unést ještě cyklostezku, kterou zde chce stavět kraj. Velké množství cyklistů totiž jezdí po silnici, což vytváří nebezpečné situace v hustém provozu.
ŘSD nahlásilo situaci krajskému silničnímu úřadu a hledá s ním cestu, kudy vést kamiony, aby se místu vyhnuly. \"Ideální by bylo, aby od Rakouska vůbec nepřijely do Mikulova, protože odtud je budeme muset odklonit do Znojma či Břeclavi, jenže ani jedno město nemá obchvat,\" řekl Fiala. Podle něj je jen těžko myslitelné, že by bylo možné odklonit kamiony na silnice druhé a třetí třídy, které nejsou na takové zatížení stavěné.
Pro dopravce, kteří jedou na Brno od Vídně, připadá ještě v úvahu odbočka z rakouského hlavního města na Bratislavu a odtud na Brno, celá cesta totiž vede po dálnici.
Most je v horším stavu, než se předpokládalo, protože do konstrukce zatéká a ta koroduje. \"Je to stejné jako v Černé Hoře,\" zmínil Fiala most na silnici I/43.
Most je z roku 1979 a měří 120 metrů. Demolice a stavba nového bude stát zhruba 100 milionů korun. Silničáři již vypsali soutěž na projektanta a očekávají, že stavební povolení dostanou do konce roku a příští rok budou stavět. Nový most pak unese i plánovanou cyklostezku.