Nestabilitu podloží v místě sesuvu náspu ukázaly první geologické průzkumy. Nouzové zprovoznění jedné z kolejí tak podle Iliaše není možné s ohledem na bezpečnost provozu. \"Zbytek železničního tělesa není konzistentní a je geologicky nestabilní. V současné chvíli tedy neexistuje způsob, jak jej provizorně zajistit,\" uvedl mluvčí. Situaci také komplikuje jen velmi omezený přístup pro těžkou techniku.
SŽDC tak přistoupí k sanaci celého 70 metrů dlouhého náspu. V pracích bude pokračovat společnost, která od prvního dne odstraňovala první následky sesuvu a souběžně dělala geologické průzkumy. \"Ve výhledu několika příštích týdnů tak snese železniční vršek, odstraní trakční sloupy a zbytky trakčního vedení a bude dále odtěžovat železniční násep. Zároveň bude zajišťovat průzkumy podloží. Na základě nasbíraných informací navrhne projektové řešení opravy železniční tratě,\" doplnil Iliaš.
SŽCD se podle mluvčího snaží najít způsob, jak dobu oprav co nejvíc zkrátit. Zvažuje i variantu zadání zakázky v režimu odstranění havarijního stavu.
V sobotu vznikla v úseku mezi Dalovicemi a Hájkem závada na trati. Traťmistr pro jistotu zastavil provoz nejprve na jedné a pak i na druhé koleji. Krátce nato se svah pod jednou kolejí sesunul a kolej zůstala zkroucená ve vzduchu. Na trati Cheb - Chomutov do sesuvu jezdily osobní i nákladní vlaky až 80kilometrovou rychlostí.
Osobní dopravu v poškozeném úseku nahradila náhradní autobusová doprava, nákladní vlaky jezdí paralelní tratí.