\"Tržby nám meziročně vzrostly o více než deset procent. Jsme tedy určitě přes čtyři miliardy korun. Zisk se vyvíjel také velmi dobře,\" řekl Zima. Více než polovinu tržeb Seznamu generovala tzv. programatická reklama, tedy reklama prodaná a umístěná prostřednictvím služby Sklik nebo RTB.
Část reklamních tržeb generoval tzv. feed na domovské stránce Seznamu, který nabízí odkazy na zpravodajský obsah od partnerských vydavatelů. Umístěním jejich článků na domovskou stránku, která je nejnavštěvovanější na českém internetu, jim Seznam.cz generuje výrazně vyšší návštěvnost a roste jim tedy i příjem z reklamy.
\"Jestliže jsme měli zhruba před rokem ve feedu 40 milionů kliknutí měsíčně, v současnosti je to přes 100 milionů kliků, a to už je nezanedbatelný zdroj příjmů,\" dodal Zima. Letos by měly k feedu na domovské stránce Seznamu přibýt například uživatelské komentáře nebo zobrazování umísťovaných příspěvků podle jejich hodnocení.
Televizní kanál Seznam.cz TV, který firma spustila na konci minulého roku, měl podle měření ATO zásah 1,23 milionu diváků a je tak na 25. místě mezi měřenými kanály na českém trhu. Týdenní zásah je asi 650.000 lidí, což je zhruba úroveň ČT Art.
Zatímco zpravodajský web Seznam Zprávy již hospodaří s provozním ziskem, Televize Seznam bude provozně v černých číslech zhruba do jednoho roku. Televize se podle Zimy přizpůsobuje potřebám diváků, například začátek ranního vysílání se posunul již na 6:30, naopak hlavní zprávy nyní začínají až v 19:15 hodin. \"No a hledáme nové věci, například 2. června budeme vysílat finále České Miss,\" doplnil Zima.
Letošní rok bude podle Zimy hlavně ve znamení reklamy. \"Rozvíjíme partnerskou síť, potřebujeme zlepšovat reklamní systém a zároveň potřebujeme nejlepší doporučování obsahu pro uživatele. Zároveň jsme již letos provedli velký upgrade fulltextového vyhledávání,\" dodal. Významné novinky firma chystá také v emailových službách.
Seznam.cz patří zakladateli Ivo Lukačovičovi. Návštěvnost jeho webů se pohybuje kolem 7,8 milionu reálných uživatelů.