Průměrná cena ojetin stoupla o osm procent na 204.800 Kč

24.04.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 24. dubna (ČTK) - Průměrná cena ojetých aut prodaných na českém trhu v prvním čtvrtletí letošního roku meziročně vzrostla o osm procent na 204.800 korun. Nejvíce se prodávaly vozy s cenou mezi 100.000 a 200.000 Kč. Jejich podíl ale klesl o sedm procentních bodů na 59 procent. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia, které dnes sdělila ČTK.

Za cenu mezi 200.000 a 300.000 Kč se prodalo 19 procent aut a nad 300.000 korun dalších 22 procent. \"To, že se zvětšuje skupina zákazníků, kteří jsou ochotni do koupě ojetiny investovat více peněz než dříve, nahrává ale nepoctivým prodejcům, kteří stáčejí tachometry,\" uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

Podíl vozů s udávaným počtem kilometrů mezi 100.000 a 200.000 Kč klesl z 50 na 47 procent. Množství aut s nájezdem nad 200.000 kilometrů se snížilo z 26 na 20 procent, naopak podíl vozů s méně než 100.000 km na tachometru stoupl z 24 na 33 procent.

\"Vzhledem k tomu, že se nesnížilo průměrné stáří prodaných vozidel, na čemž má podíl i rostoucí dovoz aut starších 15 let, je zřejmé, že dochází k razantnějšímu stáčení tachometrů než v předchozím roce. Zatímco loni se průměrné stočení pohybovalo okolo 100.000 kilometrů, letos se navýšilo na 116.000 km,\" dodal Pajer. Podíl stočených vozidel se pohybuje stále zhruba okolo 40 procent. Průměrná hodnota udávaná na tachometru byla 158.000 km.

Podíl prodaných ojetých aut českého původu se snížil ze 76 procent na 67 procent. Dovoz stoupl o 11 procent na 42.430 aut. Převažují auta z Německa a Itálie. Diesely tvořily 61,5 procenta prodaných aut.

Nejprodávanějšími ojetými vozy byly Škoda Octavia a Fabia. Na třetí pozici se umístil Volkswagen Golf, který si meziročně polepšil o dvě pozice. Naopak relativně významný propad zaznamenal Ford Focus, který si pohoršil o 1,2 procentního bodu a klesl ze čtvrtého nejprodávanějšího modelu až na šestý. Mezi deset nejprodávanějších modelů se nově dostala Škoda Rapid a Volkswagen Touran.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK