\"Po několika letech oživení hudebního trhu, jež se projevovalo zastavením poklesů trvajících víc jak dekádu, přichází první rok opravdu zásadního růstu,\" uvedl zástupce IFPI Leoš Bednář.
Digitální segment stoupl v porovnání s rokem 2016 o 34 procent, přičemž tvoří 51 procent z celkových prodejů oproti 44 procentům v roce 2016.
Zásadní je meziroční nárůst streamingových prodejů o 50 procent, čímž činí podíl streamingových prodejů 87 procent z celku digitálu. Naopak výrazný ústup je viditelný u prodejů prostřednictvím downloadu, které oproti roku 2016 poklesly o šest procent a nyní reprezentují zhruba 13 procent z celkových digitálních prodejů. Češi stále více kupují vinylové desky, díky čemuž o čtyři procenta vzrostly prodeje fyzických nosičů.
\"Za nárůst trhu v roce 2017 jsme samozřejmě rádi, je to pro nás významný signál a povzbuzení do budoucna, kdy navýšené příjmy použijeme pro vyhledávání a rozvíjení nových talentů. Nicméně ani nárůst v celkovém objemu 11 procent nemůže pokrýt naše ztráty z let minulých, kdy celý hudební průmysl trpěl nejen změnou obchodního modelu, ale především tolerancí k nelegálním hudebním službám ze strany většinové společnosti,\" konstatovala ve svém prohlášení IFPI.
Nejprodávanějšími alby v ČR v loňském roce byly nahrávky 25 (Kryštof), Divide (Ed Sheeran), Spirit (Depeche Mode), Poruba (Jaromír Nohavica) a Live At Pompeii (David Gilmour).
Vedoucí pozici na českém hudebním trhu obhájilo vydavatelství Universal Music (26,5 procent) následované dalšími nadnárodními společnostmi Warner Music (20,1 procent) a Sony Music (14,9 procent). Pozici největšího domácího vydavatele pak drží s velkým náskokem Supraphon (11,6 procent).