Prodeje v ČR už zveřejnila skupina koncem března. Činily sedm milionů hektolitrů piva, meziročně o necelé procento víc.
\"Dařilo se jak samotnému vývozu, který se zvýšil o šest procent na více než 1,5 milionu hektolitrů, tak licenční výrobě. Ta vzrostla téměř o 13 procent na 2,6 milionu hektolitrů,\" uvedla mluvčí.
Rekord zaznamenal v loňském roce prémiový ležák Pilsner Urquell, jehož export přesáhl milion hektolitrů. O rok dříve to bylo 970.000 hektolitrů. V České republice i v zahraničí prodal loni pivovar 2,5 milionu hektolitrů plzeňského ležáku.
Nejvíce ho vyvezl na slovenský, německý a jihokorejský trh. Prazdroj bude dále posilovat prodeje Pilsneru Urquell, kromě tradičních teritorií se zaměřuje na asijské trhy s velkým potenciálem. Od dubna zahájil pravidelný export do Číny, kde nabídne plzeňský ležák hlavně v metropolitních oblastech. V dubnu převzala skupina Asahi distribuci sudového i lahvového piva Pilsner Urquell na japonském trhu. \"Pilsner Urquell má v Japonsku, stejně jako i jinde v Asii a po světě, pozici superprémiového produktu a tu budeme dále podporovat. Naším cílem není preferovat objem, ale nabídnout pivo ve skvělé kvalitě. Pečlivě proto spolu s Asahi volíme restaurace, v nichž bude k dostání,\" uvedl generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.
Plzeňskému pivovaru se podle mluvčí díky Pilsneru Urquell daří úspěšně vyvážet do světa českou pivní kulturu. \"Zájem o čepovaný plzeňský ležák ve světě trvale roste. Loni byl už téměř každý čtvrtý Pilsner Urquell v cizině načepován ze sudu nebo tanku,\" řekl Liversage. Tankové plzeňské pivo si lze v zahraničí vychutnat už v 90 hospodách a jeho objem meziročně vzrostl o 16 procent.
Prazdroj každý rok vyškolí zhruba 30 nových zahraničních výčepních, aby čepovaný plzeňský originál chutnal všude po světě stejně jako v prvotřídní české hospodě. Výčepní experti pak pod vedením staršího obchodního sládka pro mezinárodní trhy Roberta Lobovského školí další výčepní a zvyšují úroveň čepování ležáku po světě. \"Každá země má nějakou tradici čepování piva a místní se jí drží. Když jim ale poprvé někdo ukáže, jak správné čepování ovlivňuje výslednou chuť plzeňského piva, už jsou \'naši\' a chtějí se také naučit správně čepovat český prémiový ležák,\" řekl Lobovský. Pivovar má po světě 85 výčepních expertů, ambasadorů kvality. Zájem o ně je velký, neboť restauracím, kde čepují, vzroste výtoč o 18 až 30 procent. Nejvíce jich pracuje v Britániii a Jižní Koreji, školí se v Plzni.
Plzeňský Prazdroj zvýšil od dubna 2016 do konce loňského března zisk před zdaněním meziročně o 30 procent na 4,8 miliardy korun. Tržby v tomto fiskálním roce stouply meziročně o osm procent téměř na 16 miliard Kč.