Mýtných transakcí, což jsou v podstatě zaznamenané průjezdy vozidel pod mýtnými branami, bylo za první čtvrtletí celkem 117 milionů. To znamená meziroční nárůst o téměř šest procent. Aktivních palubních jednotek (OBU) bylo na konci března meziměsíčně o 2500 kusů více, celkem jich tak funguje více než 526 tisíc.
Efektivita výběru mýta se během čtvrtletí držela podobně jako v minulých letech okolo 99,5 procenta. \"Za více než 11 let zpoplatňování kamionů v České republice neměl tuzemský mýtný systém ani jediný den výpadku,\" řekl k tomu šéf tuzemského Kapsche Karel Feix.
Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Na mýtném se od té doby vybralo zhruba 90,5 miliardy Kč, přičemž náklady činily zhruba 15 procent. Dosavadní smlouva se společností Kapsch vyprší po roce 2019.
Vítězem tendru na provozovatele mýtného systému v ČR po tomto období se stalo konsorcium Czech Toll/Sky Toll, které zvítězilo s nabídkou 10,75 miliardy Kč za deset let provozu systému. Vysoutěžená cena byla o 2,7 miliardy Kč nižší než druhá nejlepší nabídka firmy Kapsch. Ta podala proti výsledkům tendru námitky k Úřadu na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Firma zpochybňuje zadání tendru, které podle ní bylo v mnoha ohledech nejasné, což zásadně ovlivnilo její nabídku. ÚOHS tak může celou soutěž zrušit.