\"V tuto chvíli se nejezdí ani v jedné z kolejí. Na místě je zhotovitel a my za pochodu děláme průzkumy geotechnické, děláme projekty a současně se začalo odtěžovat těleso pod druhou kolejí, kde došlo k sesuvu. Ta druhá kolej byla uzavřena kvůli bezpečnosti,\" řekl Nejezchleb.
Svah se nečekaně sesunul 14. dubna. Mezi prvními známkami, že se pod kolejemi začíná násep pohybovat, až k masivnímu sesuvu uběhly jen hodiny. Jen díky pozornosti pracovníků správy železničního svršku tak byla doprava zastavena před tím, než se svah sesunul. Vlaky tudy přitom mohou jezdit rychlostí až 80 kilometrů v hodině.
SŽDC nejdřív zamýšlela zachovat provoz alespoň po jedné koleji, ta je ale příliš blízko zlomu, od kterého se svah pod sousední kolejí sesunul.
\"Musíme, ať se nám to líbí, nebo ne, snést obě koleje a zajistit dosypání tělesa tam, kde to ujelo. Část tělesa pod jednou kolejí zůstane zachována a u druhé koleje, kde to ujelo, bude vyskládána sendvičová konstrukce,\" řekl Nejezchleb.
Těleso pod sesutou kolejí bylo podle získaných poznatků vysypáno dodatečně na přelomu 19 a 20. století. Zřejmě ale technologií a materiálem, který dnes už nemohl být použitý. Protože ale podobným způsobem byla budovaná trať i na jiných místech, bude SŽDC prověřovat tato místa, aby se podobné havárie nestávaly.