Kapsch přivítal zrušení mýtného tendru, výběr mýta to neohrozí

09.05.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 9. května (ČTK) - Společnost Kapsch přivítala dnešní rozhodnutí antimonopolního úřadu zrušit tendr na provozovatele mýta po roce 2019. Podle firmy se tak potvrdily výtky, které firma měla k podmínkám tendru již od jeho vyhlášení. ČTK to řekl generální ředitel českého Kapsche Karel Feix. Podle něho rozhodnutí úřadu neohrozí další výběr mýta v Česku.

\"Vítáme, že ÚOHS potvrdil oprávněnost našich námitek, na které jsme opakovaně veřejně upozorňovali už od vyhlášení výběrového řízení,\" komentoval rozhodnutí Feix. Společnost v minulosti podala několik podnětů k ÚOHS, ve kterých zpochybňovala postup ministerstva při zadávání zakázky.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dnes zrušil tendr ze dvou důvodů. Vedle neurčitosti některých podmínek zakázky se úřadu nelíbil ani způsob, jakým ministerstvo dopravy předávalo zadání tendru jednotlivým uchazečům. Ministerstvo totiž rozesílalo dokumentaci na přepisovatelných flash discích. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) řekl, že se ministerstvo proti zrušení mýtného tendru odvolá.

\"Ministerstvo dopravy podá rozklad proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) o zrušení tendru na výběr mýtného, případně se bude bránit i u soudu,\" řekl dnes Ťok novinářům. Podle něj se rok hledaly důvody pro zrušení soutěže. Na případné vypsání nového tendru podle Ťoka nezbývá mnoho času, protože pokud by měl vyhrát někdo jiný než dosavadní provozovatel mýtného systému, neměl by čas na přípravu pro spuštění.

Podle Feixe zrušení tendru neohrozí další výběr mýtného v Česku. \"Neexistuje žádné riziko, že by se byť na vteřinu přestalo mýtné vybírat, protože funkční a spolehlivý mýtný systém je a zůstává plně v majetku České republiky,\" dodal šéf tuzemského Kapsche. Stát má podle něj k dispozici stále několik řešení této situace.

Společnost Kapsch je současným provozovatelem mýtného systému v Češku, přičemž současný kontrakt o provozu systému vyprší na konci roku 2019. Vítězem nového tendru na desetiletý provoz mýta od roku 2020 se stalo konsorcium společností Czech Toll / Sky Toll, které uspělo s nabídkou 10,7 miliardy korun. Kapsch nabízel o 2,7 miliardy více.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK