Podle Ťoka jsou důvody, kvůli nimž ÚOHS tendr zrušil, rok známy. Všichni čtyři účastníci soutěže navíc podle něj zadání pochopili stejně, protože podali relevantní nabídky. \"Mně to přijde skoro tak, že se tu rok hledal důvod, proč se ta soutěž má zrušit, a ten důvod nastal,\" řekl ministr.
Uvedl také, že všechny varianty dalšího postupu, které ÚOHS zmiňuje, jsou relevantní pouze za předpokladu, že vyhraje soutěž firma Kapsch, která mýtný systém nyní provozuje. \"Jestli vedeme soutěž tak, že chceme vědět předem vítěze, tak já to dělat nebudu,\" řekl Ťok.
Nový mýtný systém má fungovat od ledna 2020 a podle Ťoka je jeho spuštění v ohrožení. \"Musíme předpokládat, že může vyhrát i někdo jiný než současný provozovatel, a nový systém je třeba budovat 14 měsíců,\" řekl ministr. To by podle něj znamenalo vypsání tendru a pravomocné vyhlášení vítěze nejpozději v říjnu letošního roku.
Ťok uvedl, že ministerstvo má připravený plán pro případ, že by se nepodařilo včas vybrat nového provozovatele mýtného systému. \"My přece nebudeme zatěžovat občana tím, že nebudeme vybírat mýto. Já jsem přesvědčen, že cestu najdeme, a nemusí to být cesta, kde vítězem na konci bude současný provozovatel,\" řekl ministr.
Ministerstvo dopravy v mýtném tendru vybralo konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF miliardáře Petra Kellnera a slovenský SkyToll. S cenou 10,75 miliardy korun měla deset let s použitím satelitní technologie vybírat a spravovat mýtné na dálnicích a silnicích první třídy. Soutěže se účastnily ještě Kapsch, maďarský National Toll Payment Services a německá firma T-Systems.