\"Výsledky za první kvartál potvrdily růstovou tendenci z posledního kvartálu roku 2017 a vnímáme je velmi pozitivně. Domnívám se, že dávají při současném stabilně teplém počasí důvod k optimistickému výhledu,\" uvedl finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš.
Kofole se tradičně nejvíce dařilo v Česku, na Slovensku a v adriatickém regionu. Bez započtení polského trhu by nárůst tržeb ve skupině činil 10,9 procenta. Na českém trhu Kofole stouply tržby o 14 procent, přičemž za tím stojí především vyšší prodeje nápojů Kofola, Rajec a Vinea. Na slovenském trhu Kofole tržby stouply meziročně o 3,4 procenta a kromě uvedených nápojů tam zákazníci více kupovali také nápoje značky Rauch.
Nejvyšší růst má Kofola v adriatickém regionu, kde jí tržby stouply o 17,2 procenta. \"Dařilo se zejména v Chorvatsku, kde aktivity firmy vygenerovaly růst tržeb v řádu desítek procent,\" uvedla Kofola.
Tento týden bude valná hromada společnosti schvalovat loňské hospodaření. Původně představenstvo navrhovalo vyplatit stejně jako loni 301 milion korun, což byla dosud nejvyšší částka, a dividenda představovala 13,50 Kč na akcii. Většinový vlastník společnosti Kofola ČeskoSlovensko, společnost Aetos vlastněná rodinou Samarasů, ale navrhla vyplatit jako dividendu celý zisk za rok 2017 a část nerozděleného zisku z předchozích let, celkově 361,18 milionu korun. Dividenda by v tomto případě představovala 16,20 Kč na akcii.
Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.