Začala stavba první etapy obchvatu Frýdku-Místku

22.05.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Frýdek-Místek 22. května (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájilo stavbu první etapy obchvatu Frýdku-Místku a také připojení dálnic D56 a D48. Stavby budou stát dohromady bez DPH 2,17 miliardy korun a dokončeny mají být na začátku roku 2022. Ještě letos by se mohla začít stavět i druhá část obchvatu, která zatím nemá stavební povolení, a v roce 2022 by tak mohl být zprovozněn celý obchvat. Novinářům to řekl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

První etapa obchvatu je dlouhá 4,25 kilometru. Prodlouží dokončenou část dálnice D48 ze směru od Nového Jičína od frýdecko-místecké části Lysůvky až za řeku Ostravici. Zároveň úsek dálnice D56 dlouhý 2,18 kilometru propojí u Olešné D48 s dálnicí z Ostravy. Součástí staveb budou dvě mimoúrovňové křižovatky nebo 17 mostů. Postaví je firmy Alpine Bau, Berger Bohemia a Habau.

Druhá část obchvatu Frýdku-Místku bude dlouhá rovněž kolem čtyř kilometrů a spojí obě části dálnice D48, čímž vytvoří souvislý dálniční úsek až po Český Těšín a Polsko. Stavební povolení pro druhou polovinu obchvatu nyní leží u komise ministerstva dopravy, která řeší rozklad podaný občanským sdružením. \"Věříme, že ministerstvo dopravy po prozkoumání nám dá za pravdu a stavební povolení nabude právní moci,\" řekl Kroupa.

Předpokládá, že stavební povolení by mohlo nabýt platnosti ještě letos. \"Pokud vím, tak ministerstvo dopravy už vyzvalo všechny nadřízené orgány, které prozkoumávají stanoviska svých podřízených orgánů. V současné době probíhá kompletace. My předpokládáme, že během prázdnin nebo na začátku září by určitě i ten druhý obchvat mohl být zahájen,\" řekl Kroupa. Dodal, že nevidí důvod, proč by obě stavby neměly být dokončeny v roce 2022.

Frýdek-Místek na vybudování průtahu čeká desítky let. \"První úvahy už byly před 50 lety. Vybudoval se průtah, který rozdělil město na několik částí, a dneska tam jezdí 45.000 vozidel. Nicméně finální rozhodnutí v územním plánu bylo v roce 1996. Od té doby už uteklo hodně času a až teprve nyní začíná stavba obchvatu města Frýdku-Místku,\" řekl frýdecko-místecký primátor Michal Pobucký (ČSSD).

Frekventovaný průtah městem je dlouhodobě přetížený zejména od doby, kdy v nedalekých Nošovicích zahájila výrobu automobilka Hyundai a městem začaly projíždět další desítky kamionů. \"Obchvat je důležitý z toho důvodu, že město je rozděleno právě tím průtahem, kde jezdí 45.000 vozidel, a už se v tom našem městě nedá žít,\" řekl Pobucký. Po zprovoznění obchvatu by podle něj měla z města zmizet minimálně polovina vozidel tranzitní dopravy.

Město zároveň bude muset vybudovat dva mosty, které spojí Frýdek-Místek s rekreační oblastí přehrady Olešná, kterou obchvat od města odřízne. \"Zásah do rekreační oblasti Olešné bude obrovský. Dneska si nikdo nedokáže představit, že pár metrů od nás povede obchvat. Ale to je ta jižní varianta, v roce 1996 zastupitelé prostě rozhodli pro tuto variantu a buďme rádi, že aspoň nějaký obchvat budeme mít,\" řekl primátor. Na stavbu mostů město získalo dotaci téměř 60 milionů korun, 20 milionů dodá ze svého.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK