Stavební podniky zvýšily výhled letošního růstu slovenského stavebnictví na šest procent z dosavadních 5,6 procenta. V příštím roce by odvětví mělo vykázat růst o 3,5 procenta ve srovnání s předchozím odhadem 3,7 procenta. Optimistické jsou zejména menší a střední firmy.
Loni stavební produkce na Slovensku vzrostla o 2,9 procenta a v letošním prvním čtvrtletí se meziročně zvýšila o 7,7 procenta.
Kapacity stavebních společností jsou podle analýzy vytížené z 87 procent. \"Kapacity jsou nedostatkovým zbožím. Firmy narážejí na to, že nemají dostatek \'rukou\'. Nejvíce chybějí dělníci,\" řekl šéf CEEC Research Jiří Vacek.
Každá pátá společnost v průzkumu uvedla, že se při získávání zakázek setkala se žádostí o úplatek. To je nejvyšší podíl z celkového počtu zkoumaných firem od roku 2013.
Slovenský ministr dopravy Arpád Érsek uvedl, že jeho úřad již na projekty rozdělil evropské peníze ze stávajícího programového období. Podle ministra zatím není známo, zda Slovensko dostane na roky 2021 až 2027 na dopravní infrastrukturu z evropských fondů méně peněz než v současném rozpočtovém období. \"Bez evropských financí bychom se nedostali ani tam, kde jsme dnes,\" uvedl Érsek.
Slovensko dosud nespojilo souvislou dálnicí dvě největší města v zemi, Bratislavu s Košicemi na východním Slovensku. Dokončení projektu se opakovaně odkládalo. Érsek už v dubnu upozornil na očekávané zpoždění připravovaného dálničního obchvatu Bratislavy, který je budován v rámci projektu veřejně-soukromého partnerství.