Němečtí výrobci ve Spojených státech kontrolují 90 procent trhu prémiových značek a Trumpova administrativa už zahájila vyšetřování, zda dovoz vozidel nepoškozuje domácí automobilový průmysl. To by mohlo vést k zavedení až 25procentního cla na dovoz německých vozů, což by podle analýzy firmy Evercore ISI německé výrobce prémiových značek stálo 4,5 miliardy eur.
Podle údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) činila hodnota dovozu osobních aut z USA do EU za loňský rok 6,2 miliardy eur (zhruba 160 miliard Kč), zatímco hodnota dodávek opačným směrem dosáhla 37 miliard eur. Ze zemí Evropské unie je Německo největším vývozcem osobních automobilů do Spojených států.
Německé automobilky loni vyrobily v montážních závodech ve Spojených státech 804.000 vozů a dalších 657.000 na trh Severní Ameriky vyvezly z Německa, uvedlo německé sdružení automobilového průmyslu VDA.
Prezident Trump má dnes rozhodnout o budoucnosti cel na dovoz evropské oceli a hliníku do USA.