V polovině května Ťok řekl, že už nechce být ministrem v příští vládě, mimo jiné kvůli stupňujícím se požadavkům komunistů. Navíc v té době cítil slabou podporu od hnutí ANO v prosazování tendru na výběr mýta. V rozhovoru pro ČTK tehdy uvedl, že zvažuje i odchod ze Sněmovny, kam byl zvolen v říjnových volbách. Dodal, že se své rozhodnutí revidovat nechystá. \"Muselo by se něco zásadního stát, kdyby premiér chtěl a přišel s tím, že podpora v mýtu bude zcela zásadní, protože tady jde o tu podporu, můžeme se o tom bavit, ale vůbec to nepředpokládám,\" konstatoval. K Ťokovi mají výhrady komunisté i sociální demokraté.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v květnu zrušil, zatím nepravomocně, současný tendr na provozovatele mýtného systému po roce 2019. Ministerstvo dopravy v tendru vybralo konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF miliardáře Petra Kellnera a slovenský SkyToll. S cenou 10,75 miliardy korun měla deset let s použitím satelitní technologie vybírat a spravovat mýtné na dálnicích a silnicích první třídy. Soutěže se účastnily ještě současný provozovatel Kapsch, maďarský National Toll Payment Services a německá firma T-Systems. Ministerstvo dopravy nyní řeší náhradní varianty řešení mýtného systému.