SŽDC začala s modernizací tratě mezi Sudoměřicemi a Voticemi

05.06.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Heřmaničky (Benešovsko) 5. června (ČTK) - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala s modernizací koridorové tratě mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi na Benešovsku. Díky investici za 7,2 miliardy korun bez DPH tudy budou moci od roku 2021 jezdit vlaky rychlostí až 160 kilometrů za hodinu, což zkrátí jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu, sdělil dnes ČTK mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Podle SŽDC jde o jednou z posledních součástí staveb na čtvrtém tranzitním koridoru, který spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice. Na dosud jednokolejném úseku přibude druhá kolej, dva tunely a nová železniční stanice Červený Újezd. Dvacetikilometrová trať z velké části vybočí z dosavadní stopy a zkrátí se o dva kilometry.

\"Modernizace železničního spojení mezi Středočeským a Jihočeským krajem je výjimečnou stavbou nejen svým rozsahem, ale také technickou náročností. V době, kdy se v Česku téměř nerealizují podzemní stavby, reprezentuje dvojice tunelů s celkovou délkou 1,5 kilometru významný stavební prvek. A právě díky němu bude možné výrazně zkrátit cestu z Prahy do jižních Čech,\" uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Stavbaři vybudují v úseku dva tunely dlouhé 840, respektive 660 metrů. V hlubokém údolí mezi zastávkami Ješetice a Heřmaničky vzniknou tři dlouhé mostní estakády. Nejdelší z nich bude měřit 244 metrů. Dosavadní stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky nahradí jediná s názvem Červený Újezd. Doplní ji zastávky Mezno, Střezimíř, Červený Újezd, Ješetice a Heřmaničky.

Zakázku získala stavební společnost OHL ŽS, práce začaly 1. května. Zatím se kácí zeleň na trase budoucí přeložky a budují zařízení staveniště a přístupových komunikací. V nejbližších měsících se budou razit a hloubit části obou nových tunelů, v místech opěr budoucích železničních estakád se zřídí konsolidační náspy, současně začne výstavba menších mostů.

Letos se předpokládají krátkodobé denní výluky, a to v září a listopadu, kdy bude zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Chotoviny - Olbramovice. Čtyřtýdenní nepřetržitá výluka bude v březnu a dubnu příštího roku, ještě o týden delší přerušení provozu je plánováno na jaro 2021.

Celkové investiční náklady činí 7,159 miliardy Kč bez DPH. V případě schválení žádosti z Operačního programu Doprava může příspěvek EU činit až 5,152 miliardy Kč.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK