Od loňského září platí nová metodika měření WLTP, která se mnohem víc blíží podmínkám reálného provozu a vychází ze skutečných jízdních dat získaných z celého světa. Nahrazuje dosavadní Evropský jízdní cyklus NEDC (New European Driving Cycle), který platil od roku 1970.
Jak uvedl list Handelsblatt, test osobního vozu nyní trvá asi 30 minut, což je o deset minut více, než kolik potřeboval NEDC.
Přestože dopad zavedení WLTP na prodej aut nelze vyloučit, Volkswagen dnes potvrdil plán prodat letos rekordních 10,7 milionu vozidel, což mírně přesahuje loňskou úroveň.
Předseda představenstva koncernu Herbert Diess ve středu označil přechod na WLTP za náročný úkol. \"Jen v rámci značky VW musíme ve velmi krátkém čase prověřit více než 200 modelových variant. Procedura je mnohem složitější, trvá mnohem déle a objem prací je tři až čtyřikrát větší než dříve,\" prohlásil Diess.