Rekonstrukci mostu, po níž vede městská silnice, zajišťuje společnost Mitrenga - stavby. O aktuální situaci radnici informovala. \"Budeme se o tom bavit zítra (v úterý),\" řekl ČTK starosta Josef Komínek (ČSSD).
\"Materiál mostu byl v tak špatném stavu, že nevydržel sondáž, kterou jsme prováděli,\" řekl portálu stavbyvedoucí Miroslav Otruba. Událost podle něj nemá žádný vliv na další práce na stavbě. Firma teď bude podle Otruby pracovat na tom, aby byl z řeky co nejrychleji odklizen beton.
Asi dvacet metrů dlouhý most je uzavřen od 17. května. Uzavírka má trvat do konce října. Po skončení demolice začnou stavaři zakládat mikropiloty pro stavbu nového mostu.
Proti demolici mostu s výraznými betonovými oblouky měli námitky památkáři i místní iniciativa, ale krajský úřad bourání nezastavil, protože most není památkou ani součástí památkově chráněného území. Podle starosty bude nový most širší a bezpečnější. Včetně úpravy okolních prostranství bude stavba radnici stát přes 20 milionů korun.
Na Vysočině věděli památkáři jen o třech takových železobetonových obloukových mostech. Most v Hořepníku je z roku 1911, další v Jimramově v roce 2013 nahradila replika.
Věra Stejskalová dr