\"Případný dopad je relativně nízký, naše odhady hovoří o dopadu mezi 0,05 až 0,12 procenta hrubého domácího produktu. Neznamená to nic tragického,\" uvedl Kažimír při návštěvě slovenské divize německé automobilky Volkswagen, která je se 14.000 pracovníky největším soukromým zaměstnavatelem na pětimilionovém Slovensku.
Spojené státy začaly na začátku června uplatňovat cla na dovoz oceli a hliníku z EU a Brusel v reakci plánuje protiopatření. Americký prezident Donald Trump dříve uvedl, že zvažuje například i cla na automobily či jejich součásti.
Automobilový průmysl je hlavním tahounem slovenské ekonomiky; kromě Volkswagenu montují v zemi vozidla také korejská automobilka Kia Motors a francouzská skupina PSA. Nový závod na Slovensku staví britská automobilka Jaguar Land Rover. Například pro slovenskou továrnu Volkswagenu byly Spojené státy loni druhým nejvýznamnějších exportním trhem.
Slovenský premiér Peter Pellegrini řekl, že americká cla na dovoz hliníku a oceli by neměla mít větší dopad na slovenské výrobce těchto produktů. Pellegrini při návštěvě závodu Volkswagenu také přislíbil, že kvůli nedostatku pracovníků na Slovensku vláda umožní továrně zaměstnat dalších několik stovek lidí z ciziny.