Město podle dokumentu potřebuje do vypršení smlouvy s JCDecaux pořídit zhruba 2230 přístřešků. Podle odhadu by měly vyjít na více než půl miliardy korun, jejich údržba pak na zhruba 100 milionů korun ročně. Novou podobu zastávek určí designová soutěž, jejíž vítěz by měl být znám do konce roku.
Magistrát si zároveň nechal zpracovat analýzu možných způsobů financování a provozování přístřešků. Navrhla pět variant, z nichž tři počítají s tím, že přístřešky pořídí město. Při nulovém počtu reklamních ploch by do nich magistrát musel za 20 let vložit 1,6 miliardy korun. Pokud by město na 2565 plochách provozovalo reklamu a 585 využívalo pro vlastní potřeby, příjmy by zcela pokryly náklady na pořízení přístřešků i jejich údržbu.
Předložený návrh usnesení nicméně počítá s tím, že jak pořízení, tak provoz přístřešků bude mít na starosti soukromník. Městu by zároveň platil 30 milionů korun, tedy třikrát více než nyní JCDecaux. Za 20 let by to znamenalo příjem 726 milionů korun. Firmě by nicméně připadly veškeré výnosy z provozovaných reklamních ploch, z nichž 585 by bylo vyhrazeno pro potřeby magistrátu.
Vybraná společnost by mobiliář zajišťovala na základě koncesní smlouvy. S ohledem na to, že město má na přípravu přechodu tři roky, je podle návrhu nutné vypsat koncesní řízení co nejdříve. V případě schválení tak příslušný magistrátní odbor dostane za úkol ho ihned začít připravovat.
Firma JCDecaux sídlící v Paříži vlastní v Praze zhruba 900 přístřešků na zastávkách MHD, z toho 300 z nich je bez reklamní plochy. Dále provozuje 344 tzv. city light vitrín, tedy osvětlených reklamních ploch, 148 velkoformátových vitrín, 1288 metrů reklamního zábradlí nebo 68 informačních sloupů. Smlouvu s magistrátem firma uzavřela v roce 1994. Současné vedení města v čele s primátorkou Adrianou Krnáčovou (ANO) ji v minulosti chtělo předčasně vypovědět, protože je podle něj nevýhodná. Na základě právní analýzy se však nakonec rozhodlo počkat, až smlouva vyprší.