Karlovarské letiště v posledních letech těžce zasáhl pokles počtu lázeňských hostů z Ruska a zemí bývalého Sovětského svazu. Zatímco dříve letištěm prošlo přes 100.000 cestujících ročně, loni to bylo jen 25.000.
\"Už jsme s tím začali něco dělat, máme nové linky, máme nové výnosy a došlo i k úsporám na letišti. Ale ne na úkor výplat, které naopak rostly, a individuálně se zaměstnanci se domlouvají nové tarify,\" uvedl Hurajčík.
Jak doplnil, situace na letišti je závislá i na politické situaci ve světě. Současný vývoj však podle něj dává naději, že v roce 2019 se už letiště dostane opět do zisku.
Už v letošním roce by se počet cestujících měl dostat na 50.000. Výrazně pomohla zejména nová pravidelná linka společnosti Pobeda z Moskvy. Letiště a kraj jako zřizovatel jednají i o dalších linkách nebo charterových spojích do různých destinací.
I když letiště loni skončilo v nejvyšší ztrátě za poslední roky, je podle Hurajčíka nutné zohlednit, že platí kraji nájem ve výši přes osm milionů korun a další asi tři miliony korun tvoří odpisy. Reálná ztráta na provozu je tak asi 3,6 milionu korun.
Podle hejtmanky Jany Vildumetzové (ANO) letiště klade důraz hlavně na opětovný růst počtu cestujících z Ruska. \"Zatímco počet lázeňských hostů z Ruska opět stoupá, na letišti se to stejným tempem neprojevuje,\" konstatovala. Ačkoli kraj, letiště i město Karlovy Vary mají vyhrazený fond na podporu nových linek, podle hejtmanky nechce kraj udělat stejnou chybu, jako když před rokem začal dotovat linku do německého Düsseldorfu. Tato linka totiž bez předcházející propagace brzy skončila pro nedostatek zájmu cestujících.