Podle nejnovějšího průzkumu agentury GfK pro PKS podíl slovenských potravin na pultech prodejen v pětimilionové zemi pod Tatrami vystoupil na 37,7 procenta z 37,2 procenta loni. Ještě v roce 2011 přitom činil 50 procent. Podle PKS je Slovensko ve srovnání s ostatními zeměmi na chvostu žebříčku - v České republice, Maďarsku i Polsku se zastoupení potravin vlastní produkce v řetězcích pohybuje až kolem 70 procent.
\"Slovensko se stalo automobilovou velmocí. Takovýmto zaměřením dochází k opomíjení jiných odvětví,\" řekla novinářům ředitelka PKS Jana Venhartová k orientaci slovenské ekonomiky na automobilový průmysl. Dodala, že výroba potravin na Slovensku v uplynulých letech klesala a že loni země dosáhla v zahraničním obchodě se zemědělskými a potravinářskými produkty nejvyššího negativního salda, a to 1,4 miliardy eur (36,3 miliardy Kč).
Nejnižší zastoupení v nabídce prodejen na Slovensku mají potraviny slovenské produkce v kategoriích cukrovinky, konzervované produkty a oleje. Naopak nejlépe si vede mléko, minerální vody, pivo, víno a lihoviny.
Na pultech slovenských obchodů se na nejvyšší úroveň nejméně od roku 2013 dostal podíl potravin pod privátními značkami řetězců. Dosáhl 24 procent proti loňským 21,1 procenta, přičemž na celkovém prodeji potravin a drogerie se privátní značky podílely 27 procenty. To bylo více než v České republice (21 procent), ale méně než v Maďarsku (28 procent), v Rakousku (32 procent) či v Německu (37 procent).