\"Výsledky nadále reflektovaly dopady vysoce konkurenčního trhu, nízkých odbytových cen u veřejných zakázek a minimálních ziskových marží z minulých let. Tento časový přesah je pro stavebnictví typický, neboť soutěžení a realizace projektů zpravidla trvají řadu měsíců i let a současné výsledky kopírují situaci v minulých obdobích,\" uvedl člen představenstva Hochtief CZ Jörg Mathew.
Mezi větší projekty, které firma loni zahájila, patří například rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze, modernizace letiště v Českých Budějovicích nebo výstavba části dálnice D3 u slovenské Čadce, kterou prováděla dceřiná společnost Hochtief SK.
Z ukončených staveb patří mezi největší výstavba dálničního tunelu Považský Chlmec, který je součástí nově vybudovaného obchvatu Žiliny v úseku Strážov - Brodno.
Německý stavební koncern Hochtief působí v České republice od roku 1999, kdy koupil společnost VSB. Společnost Hochief CZ se zaměřuje na bytovou, občansko-administrativní, průmyslovou, ekologickou a vodohospodářskou výstavbu, včetně projektů dopravní infrastruktury. Počet zaměstnanců společnosti na konci loňského roku vzrostl téměř o stovku na 1092.
Podle výše tržeb byl lídrem tuzemského stavebního trhu loni Metrostav, meziročně mu tržby vzrostly o 11,4 procenta na 19,6 miliardy korun. Čistý zisk meziročně klesl o 20,7 procenta na 392,9 milionu korun.