\"Na akci jsme získali dotace z operačního programu Doprava ITI a z Integrovaného regionálního operačního programu. Než dojde k jejich faktickému získání, je už třeba zahájit stavbu, aby se stihl časový plán,\" uvedl. Trať připravuje město 11 let, podmínkou byla dotace, která pokryje přes 60 procent nákladů.
Po vybudování tratě nebudou muset lidé mířící z centra k univerzitě přestupovat. V ranní a odpolední špičce budou tramvaje jezdit k zadní točně u Decathlonu, mimo špičku a o víkendu se budou otáčet už v Kaplířově ulici. Odpadne nárazové přetížení autobusů a vytvoří se podmínky pro stavbu záchytného parkoviště pro stovky vozů na bývalém hřišti TJ Spoje za 20 milionů Kč, které se projektuje. Plocha ale nejdříve poslouží jako zařízení staveniště. \"Pokud by doprava, která do Plzně vjíždí, narůstala, není problém tam v budoucnu postavit parkovací dům,\" uvedl náměstek primátora Petr Náhlík (KDU-ČSL).
Dodavatel stavby by měl být vybrán v červenci. Město oslovilo asi 30 stavebních firem, do užšího kola postoupilo deset konsorcií. \"Zájem o stavbu je obrovský. Tramvajová trať se v českých městech nestaví každý den,\" řekl Kotas. Smlouvu s dodavatelem bude schvalovat mimořádné zastupitelstvo města na přelomu července a srpna.
Nejvíce cestujících je na zastávkách u křižovatky ulic Klatovská - Kaplířova - U Borského parku. Lidé mezi linkami tramvajové, autobusové MHD a meziměstských autobusů přecházejí hlavně frekventovanou silnici I/27 z Plzně na Klatovy. Počet cestujících přepravených na Borská pole v pracovní den v čase od 05:00 do 21:00 v jednom směru je asi 6300, z toho ve směru ze čtvrti Bory 3900 a z centra 2400 lidí.