EvoBus staví dvě nové velké výrobní haly o celkové ploše 30.000 metrů čtverečních; teď vyrábí šasi, přední i zadní stěny, střechy a bočnice na stejné ploše v pěti halách. K současným asi 650 lidem přijme postupně dalších až 400.
Spolu s městem a soukromým developerem připravuje EvoBus výstavby zhruba 200 nových bytů. \"Jsme v jednání s investorem bytových domů, byty jsou problém číslo jedna. EvoBus je ochoten svým zaměstnancům finančně pomoci s pořízením bytů,\" řekl starosta Holýšova Jan Mendřec (ČSSD). Podle něj EvoBus zaplnil celou první část více než desetihektarové průmyslové zóny, kde koupil městské i soukromé pozemky.
EvoBus funguje v Holýšově 20 let a trvale zvyšuje výrobu skeletů autobusů pro značky Mercedes-Benz a Setra. Karosérie dálkových autobusů, jichž by se mělo v první fázi v Holýšově vyrábět 3000 ročně, se budou vozit do Ulmu na vagonech i návěsech kamionů. \"Dosud jsme tu vyráběli jen komponenty a za rok to budou celé hotové karosérie,\" řekl dnes ředitel výroby Daimler Buses Marcus Nicolai. Část výroby bude kvůli zachování konkurenceschopnosti přesunuta z Manheimu, který podle ředitele holýšovský projekt velmi podporuje. Část produkce mají stále tvořit díly autobusů, které se budou montovat v Manheimu. Loni vyrobil holýšovský závod ve dvousměnném provozu 6500 kompletů dílů městských i dálkových autobusy, meziročně opět více.
Na novou investici schválila agentura CzechInvest firmě investiční pobídku ve výši až 390 milionů korun.