Stíhání bývalých manažerů DPMLJ ohrožuje projekty za 1,2 mld.Kč

22.06.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Liberec 22. června (ČTK) - Stíhání bývalých manažerů Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou ohrožuje projekty za zhruba 1,2 miliardy korun. Podnik připravuje dokončení rekonstrukce tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem a také její prodloužení. Pořídil i nové autobusy za více než 100 milionů korun. Na projekty žádá dopravní podnik evropské dotace, ty jsou teď ale kvůli kauze ohroženy. Rekonstrukci tramvajové trati bez nich není dopravce schopen realizovat, řekl dnes novinářům nový předseda představenstva Michal Zděnek.

\"Rekonstrukce a dostavba tramvajové trati do Jablonce představuje celkové plánované investiční výdaje 1,1 miliardy korun, záleží na tom, jak se vysoutěží. Z toho dotační titul by měl pokrýt 800 milionů korun. Ten zbytek, spoluúčast, musíme pokrýt jiným způsobem,\" upřesnil Zděnek. Evropskou dotaci má podnik přislíbenou i na nákup nízkopodlažních autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG), které za zhruba 108 milionů korun pořídil loni a v letošním roce. Podle Zděnka nejsou na ministerstvech příliš nakloněni poskytnutí dotace s ohledem na stíhání bývalých manažerů.

Po rozsáhlé razii v dopravním podniku a také v dopravní společnosti BusLine obvinili v dubnu policisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu devět lidí, mezi nimi i tehdejšího ředitele dopravního podniku Luboše Wejnara a předsedu představenstva Pavla Šulce z šesti skutků, mezi nimiž je mimo jiné i poškození finančních zájmů Evropské unie. \"Nicméně věřím, že se nám podaří najít řešení s ministerstvy tak, aby ty dotační tituly mohly pokračovat,\" řekl Zděnek.

Dokončení rekonstrukce tramvajové trati do Jablonce je pro firmu klíčovým projektem. Trať je z roku 1955 a modernizaci nutně potřebuje, naposledy byla kompletně rekonstruována v 70. letech. Je nejdelší meziměstskou tratí v Česku, denně přepraví zhruba 11.000 cestujících. Modernizace začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města. Za přispění EU se v posledních letech do obnovy trati investovalo téměř 700 milionů korun. Z 12 kilometrů je třeba dokončit modernizaci zhruba 4,5 kilometru dlouhého úseku. V plánu je také prodloužení trati v Jablonci na nový terminál v centru města. Dnes končí u Tyršových sadů, dobudovat tak bude třeba zhruba 750 metrů kolejí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK