Podle australských pravidel nesmí být na cigaretových krabičkách výrazné logo výrobce ani reklamní texty. Jejich velkou část musí pokrývat varování před zdravotními následky kouření a odpudivé obrázky nemocí způsobených závislostí na nikotinu.
Mluvčí Světové zdravotnické organizace (WHO) uvedl, že vítězství Austrálie u WTO by mohlo urychlit zavádění podobných pravidel v dalších zemích. Podle Reuters by se marketingová pravidla mohla zpřísňovat nejen u tabáku, ale také u nezdravých potravin a alkoholu.
Kuba, Honduras, Indonésie a Dominikánská republika si u WTO stěžovaly, že australská pravidla představuji nezákonnou obchodní bariéru. Předpokládá se, že země se proti dnešnímu zamítnutí stížnosti odvolají.
WTO v dnešním rozhodnutí uvedla, že australská pravidla přispívají ke zlepšení zdraví veřejnosti, protože vedou ke snižování spotřeby tabákových produktů. Zároveň odmítla argumenty, že alternativní opatření by byla stejně účinná. WTO rovněž neuznala tvrzení, že australská pravidla neoprávněně poškozují tabákové značky a porušují práva v oblasti duševního vlastnictví.