Šéf Škody Auto chce zvýšit tržní podíl značek VW a Škoda v Indii

02.07.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Dillí 2. července (ČTK) - Německý automobilový koncern Volkswagen plánuje rozšiřovat své aktivity v Indii, nad kterými přebírá zodpovědnost česká divize Škoda Auto. Předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier dnes uvedl, že cílem je zvýšit do roku 2025 podíl značek VW a Škoda na indickém trhu na pět procent. Upozornil také, že je na indickém trhu stále otevřený spolupráci s jinými automobilkami.

Podle dnešních prohlášení představitelů Škody Auto koncern v Indii plánuje rozšíření výrobních aktivit ve městě Aurangábád, vytvoření nového vývojového centra a rozšíření sítě prodejců. Škoda Auto posoudí i možnost vývozu aut vyrobených v Indii, uvedla agentura Reuters.

Německý list Automobilwoche uvedl, že Volkswagen hodlá do rozvoje svých aktivit v Indii investovat miliardu eur (26 miliard Kč) a vytvořit více než 4000 nových pracovních míst. Upozornil, že v loňském roce činil podíl všech koncernových značek v Indii pouze 0,7 procenta.

Maier dnes uvedl, že Volkswagen měl doposud s plněním svých růstových cílů v Indii problémy. Rozhodnutí předat zodpovědnost za Indii automobilce Škoda Auto oznámil koncern minulý měsíc.

Škoda Auto loni zvýšila odbyt v Indii ve srovnání s předchozím rokem o více než 30 procent na 17.100 vozů. Na indickém subkontinentu automobilka působí od roku 2001 a v současnosti nabízí v Indii čtyři modelové řady - Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq. Rapid se vyrábí v továrně v Púně, zatímco modely Octavia, Superb a Kodiaq firma vyrábí v Aurangábádu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK