Vilsnická spojka odvádí tranzitní dopravu z přetížené Ústecké ulice. Práce na stavbě začaly v září 2016 a hotovo mělo být v dubnu. \"Nejsem spokojen, že nebyl dodržen termín, nicméně ten termín se nedodržel proto, že sítě zaznamenané v historických plánech byly jinde a přeložky komplikovaly stavbu,\" uvedl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).
Součástí stavby je mimoúrovňová křižovatka, estakáda s osmiramennou okružní křižovatkou. Kromě nesprávně zaznamenaných sítí práce ztěžovalo pískové podloží. Zhotovitel musel také zlikvidovat řadu černých skládek.
Přeložka silnice I/62 Děčín - Vilsnice je posledním z úseků komplexní přestavby průtahu silnic I/13 a I/62 městem. Odvádí tranzitní dopravu z obytné zástavby a zlepší dopravní napojení průmyslové zóny. Silnice I/62 je nejvytíženější spojnicí měst Ústí nad Labem a Děčín, podle statistik po ní každý den projede více než 9000 vozidel. Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic a náklady činily 479 milionů korun bez DPH.
Stavbu provázelo množství uzavírek ve městě. \"Je to za poslední dobu nejvýznamnější nová komunikace. Máme za sebou velmi náročné období. Silnice je důležitá nejen proto, že odvede tranzitní dopravu, ale také v případě povodní město už nebude odříznuto od Ústí nad Labem,\" uvedla primátorka Marie Blažková (ANO). \"Bude se tu lépe dýchat na všech ostatních silnicích,\" dodala. Podle Ušáka se uleví také komunikacím v okolí Děčína, které řidiči využívali, pokud dlouhé kolony aut stály při průjezdu městem.
Na Vilsnickou spojku by měla navázat ve směru na Liberec ještě Folknářská spojka, která se připravuje. \"Hodně let už také čekáme na přeložku silnice přes Jílové a Libouchec na Teplice, což je přivaděč na dálnici D8,\" uvedla primátorka. Nejdůležitější stavbou, na kterou město čeká, je podle Blažkové jez na Labi.