Dohodu o výstavbě závodu má dnes spolu s dalšími podepsat německá kancléřka Angela Merkelová a čínský premiér Li Kche-čchiang. Po podpisu by podle serveru The Local měly být zveřejněny další podrobnosti.
Duesmann řekl, že BMW se bude na nákladech na výstavbu v Německu podílet, k částce se však odmítl vyjádřit. K investici pak vyzval ostatní výrobce automobilů.
Automobilka sice sama investuje do výzkumu baterií, o tom, zda je bude sama vyrábět, ale podle Duesmanna zatím nerozhodla.
Dohodu vítá jak durynské ministerstvo hospodářství, tak odborový svaz IG Metall, neboť vytvoří kolem 1000 pracovních míst.
Čínská firma bude německé společnosti dodávat baterie pro elektrickou verzi vozu Mini a nový elektromobil iNext, který se má začít vyrábět v roce 2021.
Sedm let starý CATL, který vznikl jako pobočka japonského výrobce baterií ATL, vstoupil v polovině června na akciovou burzu, aby získal prostředky na rozšíření výroby. Tržní hodnota podniku tak dosáhla 12,3 miliardy dolarů (276 miliard Kč).