Spojené státy začaly 6. července uplatňovat clo ve výši 25 procent na dovoz čínského zboží v hodnotě 34 miliard dolarů (753 miliard Kč) ročně a Čína okamžitě reagovala protiopatřením ve stejném rozsahu. Její 25procentní clo platní kromě jiného i na produkci automobilového průmyslu.
Ceny Tesla zvýšila o víkendu. Na svých webových stránkách uvedla, že základní verze sedanu Model S nyní stojí kolem 849.900 jüanů (2,8 milionu Kč), zatímco v květnu přišla na 710.579 jüanů. Cena SUV Model X stoupla ze 775.579 na 927.200 jüanů. Vozy jsou tak zhruba o 70 procent dražší než ve Spojených státech.
Pro společnost, která \"utrácí jak divá\" a snaží se dostat do ziskovosti, je přitom Čína stěžejním trhem. Tržby v této zemi se loni podílely na celkových příjmech asi 17 procenty. V květnu automobilka snížila cenu Modelu X až o 14.000 dolarů poté, co Peking oznámil, že pro většinu vozidel sníží od 1. července dovozní cla na 15 procent z 25 procent. Nejnovější odvetné tarify však znamenají, že dovozci budou muset zaplatit celkově 40procentní clo ze všech automobilů vyráběných v USA, které v Číně prodávají.
Zvýšení cen by mohly oznámit i další automobilky, společnost BMW nedávno konstatovala, že není s to nová cla plně vstřebat, zatímco Daimler sdělil, že \"usiluje o udržení konkurenční pozice\" na čínském trhu. Obě firmy tam dovážejí vozy ze závodů v USA. Americký Ford oznámil, že prozatím ceny dovážených automobilů zvyšovat nebude, napsala agentura Reuters.