Hledání partnera může být pro Walmart obtížné, neboť kupující bude muset vynaložit náklady na reorganizaci distribučních středisek řetězce Seiyu a jeho 335 poboček.
Japonský trh se tak pro zahraniční řetězce ukazuje jako obtížný, mimo jiné kvůli příliš slabému růstu. V roce 2005 z Japonska odešel francouzský Carrefour a v roce 2011 britské Tesco. Kromě online obchodů, jako je například Amazon, se obchodníci potýkají se slabými výdaji spotřebitelů v důsledku 15 let trvající deflace.
Americká světová jednička se nyní chce vedle USA soustředit na slibné a rychleji rostoucí trhy, jako je Čína a Indie. Opouští naopak trhy s nižším růstem. Stahuje se například z Británie a Brazílie.
Společnost posiluje aktivity v internetovém obchodu, před dvěma lety koupila americký maloobchod Jet.com a v roce 2012 šanghajského online obchodníka s potravinami Yihaodian. Letos Walmart investoval 16 miliard dolarů (354 miliard Kč) do indické společnosti Flipkart. Online obchod s potravinami v létě otevře spolu s japonským internetovým obchodem Rakuten.