Do EET se na Slovensku po schválení novely příslušného zákona jako první od dubna 2019 zapojí hotely, restaurace, kavárny a čerpací stanice. K nim se pak o další tři měsíce později podle návrhu ministerstva přidají další podnikatelé.
Daňoví kontroloři na Slovensku v současnosti nemají nepřetržitý přístup k údajům v registračních pokladnách podnikatelů, data o hotovostních tržbách se ukládají do paměti pokladen. Slovenská finanční správa v minulosti odhalila více případů manipulace s uloženými údaji, kterými si podnikatelé snižovali vykázané tržby. I z tohoto důvodu se finanční správa již loni vyslovila za zavedení systému e-Kasa.
Slovenské ministerstvo financí spočítalo, že jednorázové náklady podnikatelů na přechod na nový systém evidence tržeb dosáhnou téměř 41 milionů eur (1,1 miliardy Kč). Úřad zároveň očekává, že ve srovnání se stávajícími pokladnami ušetří podnikatelé na provozních nákladech včetně poplatků za servisní prohlídky zhruba deset milionů eur (259 milionů Kč) ročně. Projekt e-Kasa podle odhadu ministerstva přispěje ke zvýšení příjmů státu z daní o 118 milionů eur (3,1 miliardy Kč) ročně.
Při jednání s ministerstvem financí o projektu e-Kasa například Slovenská asociace petrolejářského průmyslu a obchodu, jež sdružuje většinu provozovatelů čerpacích stanic na Slovensku, upozornila, že na zavedení nového systému evidence tržeb potřebují provozovatelé čerpacích stanic asi 12 měsíců. Podnikatelé na Slovensku v současnosti používají více než 233.000 registračních pokladen.
Částečnou elektronizaci evidence tržeb na Slovensku zajistila takzvaná virtuální registrační pokladna. Jde o aplikaci, která byla zavedena před třemi lety a která umožňuje podnikatelům evidovat tržbu přes internet. Takto zadané údaje má slovenská finanční správa okamžitě k dispozici.
V České republice začala elektronická evidence tržeb platit na začátku prosince 2016 pro restaurace a ubytovací zařízení, od března 2017 je povinná pro podnikatele ve velkoobchodě a maloobchodě. Ústavní soud loni zrušil plánovaný náběh třetí a čtvrté etapy EET.