\"Již dnes máme několik řízení s DG Competiton v Bruselu a ÚOHS (Úřad pro ochranu hospodářské soutěže) v Brně ohledně podezření z kartelového chování. Tuto naši obavu nerozptýlil ani ÚOHS, kterého jsme se na to explicitně dotázali,\" řekl Krtek.
Další otázkou, která podle Krtka komplikuje společnou dohodu dopravců, jsou investice do tzv. clearingového centra pro přerozdělování a vyúčtování tržeb. Podle odhadů podniku by to představovalo investici v řádech stovek milionů korun. \"Pochybuji, že by soukromí dopravci byli ochotni takové částky investovat, protože jde o nenávratnou investici,\" uvedl Krtek s tím, že ČD nemohou investici a následný provoz centra vzít jen na sebe. \"Narazili bychom na nevůli svých věřitelů, kteří by to vnímali tak, že je tím poškozujeme,\" dodal.
Jako příklad pro systém společných jízdenek zmínil fungování některých integrovaných dopravních systémů, ve kterých vzájemné uznávání jízdného platí již delší dobu. V nich tato pravidla a především přerozdělování tržeb z jízdného určuje kraj spolu s městy.
Systém pro vzájemné uznávání jízdenek ministerstvo dopravy připravuje. Vypracování systému ministerstvo zadalo státnímu podniku Cendis (Centrum dopravních informačních systémů). Prvotní odhady ministerstva plánovaly, že by společné jízdenky mohly platit po roce 2019. Cestující by tak již nemuseli při přestupu na vlak jiného dopravce kupovat více jízdenek, ale stačil by jim jeden jízdní doklad platný ve vozech všech dopravců.