Společnost SkyTech si zároveň zajistila opci na dalších šest strojů L-39NG, zatímco RSW Aviation si objednal i modernizaci šesti současných letounů L-39 na verzi L-39CW.
SkyTech zpřístupní letku L-39NG jakémukoli zákazníkovi, ať už za účelem výcvikových letových hodin, nebo ve formě pronájmu. Objednávka zahrnuje dodávku nejmodernějších simulátorů a zařízení pro efektivní výcvik a učební proces.
Společnost RSW ve své výcvikové akademii v USA zpřístupní flotilu letounů L-39NG a L-39CW různým zákazníkům, kterým zajistí školení od samého začátku až na úroveň povolení pro operace.
Spolupráce s oběma firmami je klíčovým prvkem globální strategie společnosti Aero v oblasti spolupráce s dalšími vybranými partnery. Tato strategie podle firmy nabízí jedinečnou dostupnost proudového výcviku jakémukoliv letectvu na světě.
Letoun L-39NG vychází z původní aerodynamické koncepce L-39, ale je vybaven novou pohonnou jednotkou a moderními přístroji. Proti původní L-39 bude L-39NG lehčí, řada dílů bude například vyrobena z kompozitních materiálů. Nový motor má navíc o polovinu nižší spotřebu než motor používaný v L-39. Zvýší se také bezpečnost letadla, například díky novému a odolnějšímu zasklení kabiny nebo instalací nového vystřelovacího sedadla.
Firma chce vyrábět zhruba 16 letadel ročně, první sériový kus by měl být hotov v březnu 2020. Plná výroba by měla začít v roce 2022 a vyrábět se bude na jedné výrobní lince v jednosměnném provozu.
Aero je největším výrobcem letecké techniky v České republice. Zabývá se vývojem, výrobou, prodejem a servisem vojenské i civilní letecké techniky. Kromě vlastních letadel se podílí například na vývoji a výrobě křídla malých dopravních letounů typu CSeries Bombardier a vývoji a výrobě komponent pro vojenský dopravní letoun KC-390 Embraer. Dodává také kokpity pro vrtulníky UH-60M Black Hawk.